Tuesday, October 30, 2012

Pagi Raya yang Mencemaskan

Hallo u olls,

Aku nk kongsi sedikit kejadian yang berlaku pada pagi Hari Raya Qurban lalu.

Pas aku balik dari solat Idul Adha, aku tengok anak2 semua dah siap berbaju kurung. So, aku, mertua, isteri, anak2 semua ke dapur gi makan pagi.

Anak aku yang second, Umainah dok sebelah aku makan sama. Then, pas dia dah rasa kenyang, dia pun ke depan, sambung main dengan kakaknya and pakcik2 nya.

Aku kat dapur sambung makan. Dengan harapan, adalah orang2 dewasa kat ruang tamu rumah tgk kan anak2 aku.

Sedang makan, tiba2 dengalah suara Umainah menangis. Pakciknya kata, jatuh dari katil. Mulanya aku ingat menangis biasa jelah, maklumlah budak tengah lasak, jatuh2 tu biasalah kan.

Alih2 pakcik dia bagitau dahi Umainah berdarah. Isteri aku pun bergegas lari dapatkan Umainah. Sampai lupa yang dia tengah pregnant 6 bulan boleh lari2 pulak. Tengok2 memang dahi Umainah berdarah. Membuak2 darah keluar. Cemas jugak kitorang, dengan darah yang terus keluar, terus aku, mertua dan isteri aku capai kunci kereta, cari klinik berhampiran untuk dapatkan rawatan. Takut ada koyakan besar kat dahi Umainah.

Dh nama pun pagi raya, mana ada klinik bukak time2 camni. Masa ni mertua aku drive kete. Aku pangku Umainah kat belakang,isteri aku pangku Unaisah kat depan. Akhirnya, buat keputusan, kitorang gamble gi Klinik Kesihatan Merlimau. Jauh pun jauh lah. Mana tau, klinik kerajaan bukak time2 cuti umum ni kan.

Alhamdulillah, bahagian kecemasan klinik buka dan ada doktor sorang. Alhamdulillah jugak, luka umainah tak perlu dijahit. Cume doktor pesan jangan kena air untuk 3 hari.






No comments:

Post a Comment