Friday, October 12, 2012

Bila Lelaki Menangis..Waaaa!!!!

Anda lelaki-lelaki yang di luar sana mudah menangis tak? Tak mudah menangis? Tipulah..Jangan ego nau. Nak nangis, nangislah wahai kaum sejenisku.

Kali ni, aku nak cakap tentang lelaki menangis- antara ego dan luahan emosi.

Biasanya menagis ni selalu dikaitkan dengan perempuan. Kiranya kalau lelaki menagis ni tak macholah, lembiklah, takut jatuh egolah. Korang silap sebenarnya bila menilai seorang lelaki yang mudah menangis.

Menangis ni adalah satu proses semulajadi  dan sedarkah kalian yang ia ada kaitan dengan kesihatan? Air mata adalah ibarat simbol luahan perasaan  yang dialami oleh kaum lelaki dan perempuan.  Seseorang itu boleh menangis dalam apa jua keadaan.

Pada dasarnya lelaki juga manusia biasa yang turut mempunya hati dan perasaan seperti wanita sehingga mampu mengungkapkan perasaan suka, sedih atau gembira. Menurut kajian, lelaki menangis  adalah untuk meluahkan perasaan yang terbuku di hati. Antara faktor lelaki menangis:

1.Kehilangan sesuatu
2.Kehilangan seseorang
3.Konflik identiti
4.Aspek psikologi
5.Perubahan hormon
6.Kitaran Perkembangan Hidup

Namun begitu, dalam hal menangis ni, wanita tetap ketara. Lelaki masih mampu memikirkan logik serta rasionalnya. So, menangis ni no hal lah orang kata. Cuma kena berpada2 dan biar bertempat.

Okey..bye2 tata titu.

No comments:

Post a Comment