Monday, October 29, 2012

Bongek Pun Jem sey!

Entry sebelum ni aku story pasal perjalanan aku nak ke kampung mertua aku kat Umbai, Melaka.

Entry ni pulak time aku nak bertolak balik ke Selangor, dari Kampung Batang Nyamor, Kota, Rembau, Negeri Sembilan. Rumah mak ayah aku.

Memang sah jalan jem! Belum masuk highway, baru simpang Kampung Bongek kat rumah aku, kenderaan dah beratur panjang. Dari Kampung Bongek tu adalah dalam 20km aku rasa nak ke Tol Pedas. Perjalanan dari kampung mak ayah aku ni kalau nak masuk Plus ikut Pedas/Linggi amik masa dalam 15-20 minit jek. Tapi kali ni 45 minit sey!

Masuk jek highway jangan cakaplah.

Gerak dari kampung kul 8pm, sampai rumah kul 11 malam! Memang rasa nak patah pinggang. Huhuhuhu. Perjalanan yang sepatutunya 1 jam 15 minit jadi 3 jam!


Jalan Tampin - Seremban jem teruk. Ni baru keluar dari simpang Bongek ni.


Sempatlah aku snap gambar gerai kat tepi jalan sebab kete tak gerak2. Bulan pun sempat aku amik gambar. Hehehe

Pemandangan kat Plus Highway Arah Utara. Masa ni aku rasa baru sampai Senawang.


No comments:

Post a Comment