Sunday, September 9, 2012

Terujanya aku..alahai

Selamat sejahtera kepada yang sudi intai blog aku ni..mekasih..(dlm hati..bilalah nak ramai follower ni..grrrr..)

Cam dh lama je rsnya aku x update apa2 kat sini, padahal baru je 2,3 hari.huhuhuhu. Kali ni rsnya nk story mory sikit pengalaman aku sekeluarga bermusafir dengan kawan aku. Perjalanan ke selatan semenanjung Malaysia, iaitu ke Johor.

Dah lama aku tak ke Johor. Adalah dekat 2 tahun, setelah aku berpindah kembali ke Selangor ni. Perjalanan kami bermula dari Bangi sbb 8 Sept tu wife aku ada checkup utk kandungan wife aku yg dh masuk 5 bulan. Alhamdulillah, kali ni nampak baby kat dlm tu tengah gerak2 dlm keadaan bersujud. Cuma masih x nampak jantina. Takpelah..Biau suprise sikit.

Ok sambung balik. Kami dua bijik kete bertolak dari Bangi kira2 jam 11.30pagi. kiranya lewat sikit dari plan asal. Sorry bro Saiful, tak dapat nk elak masalah2 teknikal ni. Perjalanan menuju ke Johor semuanya dlm keadaan baik. Highway Plus pon x jem. Cuaca pon tak panas sgt. Sedang2 elok je lah org kata. Kami sampai ke Tol Tangkak lebih kurang kul 1.15pm. Majlis walimah member aku yg kami nak pergi ni masih jauh lagi rumahnya. Huhuhu. Dari tol tangkak, adalah dlm sejam nak sampai ke bandar segamat. Mulanya x delah bajet rumah kenduri si Shahriman ni jauh masuk ke dalam dr bdr segamat ni. Ropenya dr bandar segamat ni adalah lagi perjalanan dlm 45 minit nak ke Kg Melayu Raya x silap aku. Huhuhuhu. Sampai si Saiful bgtau aku, susah2 kita singgah kedai makan jelah makan. Yelah si saiful mmg pakar patah balik kalau dia x jumpa destinasi ditujui. Kiranya, kalau dia rasa cam x jumpa je tempat dia nk pergi, dia akan patah balik.. heheheeh

Aku dh nak kutuk2 dh si Man ni pasal cam silap je pelan ke rumah dia dlm kad kawen dia ni. Huhuhuh. Puaslah kitorang cari Sekolah yang bernama Bentara Dalam ke Luar ntah, lupa dah..tak jumpa2 dr bdr segamat tu. Rupanya sekolah tu agak jauh sikit. Tgk kat pelan cam dekat jek. Sabo jelah. Tapi atas ketabahan hati dan kerana ada sebijik kete lagi yang sama2 teruja follow aku ditambah lagi dgn keterujaan aku jugak, ku gagahi juga mencari rumah si Man ni. Alhamdulillah, jumpa gak. Masa tu dh sampai rumah pengantin dlm kul 3.00pm lebih. Sampai dewan jek, kitorang x lengah2 terus makan. Lapau sey..Hehehehe. Tapi tulah sayang aku, bila perut dh terlalu lapau, lauk yg sedap pon x lalu nak makan sgt. Huhuhuhu.

Cuma agak ralat sbb x sempat nk bergambau ( bergambar lah der) dgn si pengantin. Pengantin bizi nau nak masuk paper sbb ramai cameraman dok kerumun si mempelai dua sejoli. Hahahaha. X pelah, hajat dihati memenuhi jemputan walimah dah tertunai. Sempat bersalam dgn pengantin pun masa kitorang nk bertolak balik. Tak boleh lama tunggu, sbb takot nnt dh malam bila nak masuk hway. Aku ni dahlah mata x berapa nak terang, ditambah lagi dgn tahap kerabunan silau aku. Tu yg terpaksa cepat2 tu. Pas makan terus jumap pengantin bgtau nak balik dah. Huhuhuhu. Lagi satu kitorang ada plan lain pulak. Hehehe..


 Gambar Member aku Shahriman dan Org Umahnya.

Oklah, kang aku sambung lagi trip kami yang seterusnya.

Bye2..tata titu.

2 comments: