Wednesday, November 14, 2012

The Big Boss and The Big Fish

Hai u olls..

Pekabor pelayar2 internet semua? Sehat2 belako? Teman harap engkorang semua sehat sentiasa dalam rahmat Ilahi.

Baru-baru ni, Big Boss merangkap Managing Director kat ofis aku ni gi memancing kat Laut China Selatan, spesifik tempatnya kat Ganu, area2 Dungung sana, kalau orang selain Ganu sebut Dungun lah ek. Ahaks.

So, rezeki bos besar aku murah kali ni..banyak dia dapat mancing ikan. Ikan mancing kat laut tau, bukan mancing kat kedai. So, bos besar aku bagilah sorang sikit ikan2 yang dia dapat ni kat staf2 dia. Kiranya kitorang dapat ikan ni untuk makan 2 minggu punya stok. Banyak dan besau2 ikannya.



Ha, yang ni ikan Haruan Tasik. Panjangnya lebih kurang setinggi orang dewasa. Beratnya mungkin dekat 20 kg! Memang ngeri sebelum tengok ikan ni kena "sembelih". 


Ketiga-tiga gambau ni masa tgk bos besar tengah siang ikan. Susah sey. Kena tolong ketuk pisau tu.
Tengoklah si Amat tolong ketuk pisau yang bos pegang tu. Huhuhhu.


Popular kau Mat masuk blog aku. Satu dunia tgk. Har har har har!!












Korek bos jangan tak korek kepala ikan tu. Huhuhuhu. Ikan Haruan Tasik ni dah selamat aku masak kari. Sedap sey!!




No comments:

Post a Comment