Thursday, November 8, 2012

Selera Berbeza..

Selera berbeza?

Hmm..ni berkenaan dengan dua orang anak dara aku, Unaisah, Si Girang dan Umainah, Si Perempuan yang Amanah. Tu sebenarnya makna nama anak2 aku. Agak2nya lah ek, bila dapat anak seterusnya, apa lagi nama bermula huruf "U" ek? Hmm..

Terlalut pulak.

Kalau tengok pada gambar2 kat bawah ni ha, dua org anak aku ni berbeza selera makannya.



Si kakak, Unaisah, memang tak boleh ada pedas langsung. Memang x mau dia makan, even kalau pedas tu, ala-ala manja gitu. Dia lebih suka makan sup. Kiranya bukan tekak orang Melayu, apatah lagi tekak orang Negeri Sembilan. Hahaha. Tapi kekadang, aku hentam juga bagi makan pedas sikit2, mulalah dia melilau cari air. Huhuhuhu. Satu lagi,




Licin pinggan Unaisah makan nasi berkuahkan sup jek.

Unaisah ni jugak, memang tak ngam dengan durian. Bau nya jek, dia dah cakap busuk. Dahsat..tak macam ayahnya, pantang tak makan durian, memang suka giler. Pernah gak aku calit sikit durian kat mulut dia, ha, merah2 muka dia nak muntah. Unaisah2..

Adiknya pulak, kalau makan, kalau ada pedas, baru dia berselera. Korang tgk jelah nasi kat pinggan dia ni, siap kena letak kuah asam pedas, baru nak makan. Bukan sikit dia minta taruh, nak banyak. Sabo jelah minah ni. Huhuhuhu. Umainah ikut aku, durian dia main hentam jek. Kira ada genglah..Hahahaha.



Ha, tengok, makan nasi berkuahkan asam pedas yang pedas. Apa nak buat, kalau tak bagi, dia taknak makan. Tapi memang berselera Umainah makan.



No comments:

Post a Comment