Friday, June 6, 2014

Setelah 16 tahun, akhirnya bertemu jua.

Aku rasa ada jugak yang sangat rindukan untuk bertemu dengan kawan-kawan sekolah dahulu. Rindu untuk bergurau macam zaman muda-muda dulu kan.

Ye lah, kadang2 ada yang berkawan satu sekolah bermula dari darjah satu sampai darjah enam, sama kelas. Alih-alih masuk sekolah menengah juga satu kelas, sampailah form 5 kan. Bayangkan berapa tahun mereka atau pun kita-kita ni hidup bersama dengan kawan-kawan sekolah kan? Ceh wah..

Begitulah apa yang penulis lalui bulan Mei yang lalu. Atas kecanggihan teknologi tanpa batasan ini, kemudahan Facebook dan whatsapp, penulis bersama dengan kawan-kawan berusaha menjejaki rakan-rakan satu kelas semasa di sekolah menengah. Lebih tepat, Kelas 5 Amanah di Sekolah Menengah Kebangsaan Taman Medan, Petaling Jaya, Selangor. Tahun 1998 adalah tahun yang memisahkan kebanyakkan dari rakan-rakan sekelas. Ye lah, after SPM, masing-masing ada yang cari kerja sementara menunggu keputusan SPM kan. Lepas dapat keputusan SPM pulak, masing-masing sibuk untuk merencanakan matlamat hidup untuk sambung belajar di menara gading. Maka terpisahlah kita-kita ni. Penulis sendiri bermastautin sebentar selama hampir 10 tahun di Johor.

11 Mei 2014 menjadi sejarah yang berulang kembali (ceh wah macam lagu kumpulan apa ntah yg si Tomok tu nyanyi masa dia kecik2 dulu). Setelah usaha menjejaki kawan-kawan berjaya, maka perancangan untuk bertemu, alah apa org putih panggil tu, gathering ke apa ntah..ye kot. Ngeee...dirancang. Atas izin Allah jua, kitorang berjaya berjumpa kembali setelah 16 tahun "berpisah". Avenue kitorang kat pusat boling kat Subang Jaya. Apa lagi, main boling lah kan.. Terima kasih Pakcik Usop yang sudi mensponser 2 game. Hahaha..

Jom kita layan gambar2 yang telah diambil oleh jurufoto tak bertauliah ni (akulah tu).


Sempat juga makcik-makcik ni buat sambutan Hari Ibu.


Yang berkaca mata tulah Pakcik Usop. Hensem kan..Ngeeee..




Ada Hadiah tu wei..Terima kasih kepada Makcik Yan yang sanggup bungkus hadiah2 tu ye..

Penulis bersama dengan "cikgu" bahasa Inggeris masa kat sekolah dulu. Superb Mamat bernama Naha ni bila speaking.

Wife & anak2 mestilah ikut kan.

Penulis dan Pakcik Fairuz dan isteri. Dah berisi sikit ko Peroz..Hati senang..

Setakat tu je gambau yang ada. Entah bila lah Makcik Azwinda nak bagi pic2 yang lain ni. Moga2 lepas ni, akan ada lagi perjumpaan yang boleh mengeratkan persaudaraan kita. Mana tau, ada antara makcik-makcik dan pakcik-pakcik ni nak menjodohkan anak masing-masing dengan anak penulis kan? hahahaha..













3 comments:

  1. Wah bestnya.. tapi tgk perut makin ke depan lah bro hehee

    ReplyDelete
  2. Hihi..maap bebanyak ye,tak sempat jugak teman nak send pic tempoh hari.. insyaAllah...cukup setahun teman bagi ye nnti..

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete