Monday, December 24, 2012

Kancil oh Kancil

Hai..bertemu lagi pada yang rajin tinjau2 blog aku ni..

Kancil oh kancil..begitulah keluahan wife aku bila minggu lepas gi bawa repair tayar kete wife aku yang dah lama nau berbunyi gedekgedekgedek..lebih kuranglah bunyi tayar depannya.

Rupenya draft shaft (betul ke idak aku eja ni ek) dah rosak..huhuhuh..satu tyr RM250.00, dua tyr dah RM500.00. benda2 lah yg lain pon ada kena ganti gak. Dah rezeki tokey kedai servis tayar tu..



Ni ropenya draft shaft tu..dah haus dah getahnya. Dah longgar pun ada bila mekanik tu dok usik bendalah ni.

Ni yang baru...ahaks





Susah jugak aku tgk mekanik ni masukkan draft shaft ni kat tempatnya..



Dah siap masuk kat tempat asalnya draft shaft yang baru ni..


Dah siap!!

Ni pulak sesi masukkan gear oil. Maknanya kalau ganti draft shaft, otomatik gear oil pon kena ganti baru gak..


Siap dah!!!


No comments:

Post a Comment