Friday, September 12, 2014

Setahun sudah.

Lebih dua bulan aku tak jengah blog aku ni..Sunyi sepi..

Mujur kawan aku, si Nudin bertanya tak ada ke entry terbaru. Tu lah, idea banyak, cume kekangan masa je. Ekekeke.
Nak masukkan entry terbaru ni kena perah otak untuk dapatkan idea. Nak susun ayat lagi. Huhuhuhu.

Tetiba nak berkongsi cerita setelah setahun aku tinggal di rumah baru aku ni (baru lagi ke.Ekekeke).

Dah hampir setahun tinggal di Bdr Saujana Putra, makin ramai dah jiran2 baru masuk. Lorong kejiranan rumah aku ni ada 4 lorong, namun lorong rumah aku je yang masih ada dalam 7-8 buah rumah yang masih tidak kenal siapa penghuninya. Risau jugak kalau rumah2 yang dibiarkan lama tak berpenghuni ni. Risau ada makhluk jahat yang masuk ikut bumbung rumah, pastu masuk rumah kita curi barang. Huhuhuhu.

Jiran-jiran setakat ni, alhamdulillah. Semuanya ramah-ramah belaka. Satu dua rumah je yang jenis tak campur orang.Aktiviti kawasan kejiranan juga banyak. Kitorang berhubung melalui aplikasi whatsapp. Segala aktiviti, termasuk kes rumah dimasuk pencuri, ular, tikus dan bumbung bocor pun kitorang akan umumkan dalam whatsapp. Begitu close-nya kitorang. Begitulah hidup berjiran, ringan sama dijinjing, berat sama dipikul. 



Syukur, pembinaan surau di tapak yang dah ada pun telah diluluskan oleh pihak JAIS. Tunggu untuk pengesahan nombor akaun untuk sumbangan-sumbangan dari orang ramai untuk merealisasikan pembinaan surau yang diberi nama Surau Ar-Raudah.




Gambar atas: Kenangan masa gotong royong perdana 2. Geng-geng mengeteh ni.

Pembinaan Masjid untuk kawasan Bdr Saujana Putra juga sudah diluluskan. Sesapa yang ingin menanam saham untuk akhirat nanti bolehlah 

sumbangkan sedikit wang untuk melihat impian penduduk Islam di sini untuk mempunyai masjid.

Sesapa yang dermawan silalah derma.

Dalam setahun ni juga, pokok kari dah besau. Jimat sikit tak perlu nak beli kat kedai lagi.

Dah setahun ni jugaklah, pokok ciku dah berbuah.

Setahun ni jugaklah, dah ada bela ikan gapi. Balik kerja penat, boleh hilangkan penat tengok ikan ni berenang-renang. Jinak ikan-ikan ni. Siap dah beranak pinak dalam akuarium ni.

Dalam tempoh setahun ni juga, belakang dah pasang tiles.

 Dah ada stor. 

Paling best, bunga orkid dan berkembang. Waaaahhhh!!!

Projek perumahan rumah Semi-D dua tingkat kat belakang rumah pon dah siap, Sesiapa yang sudi dan mampu nak beli, jom kita berjiran. Harga rumah ni dalam RM450k-RM600k je.
Aku mampu...mampu tengok..Ekekeke







No comments:

Post a Comment