Thursday, January 2, 2014

Jom Kita Hijaukan Bumi Kita

aku dah 7 bulan pindah rumah baru. Alhamdulillah, suasana, jiran semua okey. Cuma nya, entah bilalah jiran2 nak bertambah ni. Masih banyak owner tak duduk lagi ni.

Rumah aku ni ada car porch, belakang pun adalah ruang sikit dalam 3 kaki lebar. Cuma rumah ni simen semuanya di luar, so, tak adalah tanah. Aku yang suka bercucuk tanam ni, susahlah kalau tak ada tanah.

Tapi itu semua bukan alasan. Kalau dah minat, apa pon boleh jadi. Sanggup berhabis RM. Huhuhuhu. Ni pon atas sokongan isteri tercinta.

Daripada 2, 3 batang pokok, sekarang dah jadi 15 jenis pokok bunga dan buah2an.




 Ni Pokok Bunga Kekwa dan Ros Kuning

 Pokok Kari pun aku tanam gak. Suka bau daunnya

 Ni Pokok Bunga Burung Bertenggek. Sebabnya bunganya memang macam seekor burung sedang bertenggek kat hujung daun. Yang bunga purple tu aku tak tau apa namanya. Hehehe.
 Ha, yang ni pulak pokok tanduk rusa. Kalau banyak memang nampak macam tanduk rusa. Yang hijau pekat tu, pokok bunga raya.
 Yang bunga ungu tu, bunga morning glory, sebab pagi2 jek dia kembang setaman. Ahaks.

 Ha, yang daun lebau2 tu, aku tak tau apa namanya. So, aku panggil je ni pokok bunga daun lebar-lebar. Sebelah tu pokok bunga raya juga(warna hijau)

Ha yang ni kalau korang tak kenal pokok apa, memang wajib kena sekeh dgn aku.

 Ni pokok bunga yang paling aku suka. Baunya wangi. Ni pokok bunga melur.


1 comment: